سلام علیکم.

حمد و سپاس خدایی که معبودی جز او نیست، زنده‌ای ازلی و ابدی است، دانای نهان و آشکار که ما را سرباز اسلام و مطیع امر رهبری و فرماندهی معظم کل قوا قرار داده است  و با سلام و صلوات بر پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و عرض ارادت به ساحت حاضرترین گوهر عالم هستی امام زمان(عج) ارواحنا لتراب مقدم‌الفدا،  

میلاد پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص)

و امام جعفر صادق (ع) بر شما خوانندگان معزز مبارک باد.



تاريخ : دوشنبه هفتم دی ۱۳۹۴ | 20:8 | نویسنده : رزمنده‌ی دفاع مقدس |

سلام علیکم.

حمد و سپاس خدایی که معبودی جز او نیست، زنده‌ای ازلی و ابدی است، دانای نهان و آشکار که ما را سرباز اسلام و مطیع امر رهبری و فرماندهی معظم کل قوا قرار داده است و با سلام و صلوات بر پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و عرض ارادت به ساحت حاضرترین گوهر عالم هستی امام زمان(عج) ارواحنا لتراب مقدم‌الفدا، 

 بسم‌الله‌الرحمن‌الرحيم بنام خداوند هستی بخش مهربان  إِذَا الشَّمْسُ كُوِّرَتْ (1)آنگاه که خورشید در هم پیچید. وَإِذَا النُّجُومُ انكَدَرَتْ (2)و آنگه که ستارگان تیره شوند وَإِذَا الْجِبَالُ سُيِّرَتْ (3)و آنگاه که کوه‏ها به راه افتند.   وَإِذَا الْعِشَارُ عُطِّلَتْ (4)و آنگاه که شتران آبستن وانهاده شوند. وَإِذَا الْوُحُوشُ حُشِرَتْ (5)و آنگه که درندگان گرد آورده شوند.  وَإِذَا الْبِحَارُ سُجِّرَتْ (6)و آنگه که دریاها بجوشند. وَإِذَا النُّفُوسُ زُوِّجَتْ (7)و آنگاه که جان‌ها جفت شوند  وَإِذَا الْمَوْؤُودَةُ سُئِلَتْ (8)و آنگه که از دختر زنده به‏گور پرسیده شود.  بِأَيِّ ذَنبٍ قُتِلَتْ (9)که به کدام گناه کشته شد. وَإِذَا الصُّحُفُ نُشِرَتْ (10)و آنگاه که نامه‏های اعمال گشوده شود. وَإِذَا السَّمَاء كُشِطَتْ (11)و آنگاه که آسمان برکنده شود.وَإِذَا الْجَحِيمُ سُعِّرَتْ (12)و آنگه که دوزخ شعله‌ور گردد. وَإِذَا الْجَنَّةُ أُزْلِفَتْ (13)و آنگه که بهشت نزدیک آورده شود. عَلِمَتْ نَفْسٌ مَّا أَحْضَرَتْ (14)(در آن روز ) هر کس بداند چه حاضر کرده است.فَلَا أُقْسِمُ بِالْخُنَّسِ (15)پس سوگند به اختران گردنده.الْجَوَارِ الْكُنَّسِ (16)که می‌روند و نهان می‌شوند.وَاللَّيْلِ إِذَا عَسْعَسَ (17)و سوگند به شب آنگاه که پشت کند. وَالصُّبْحِ إِذَا تَنَفَّسَ (18)و سوگند به صبح چون بردمد. إِنَّهُ لَقَوْلُ رَسُولٍ كَرِيمٍ (19)که قطعا" آن سخن رسولی ارجمند است. ذِي قُوَّةٍ عِندَ ذِي الْعَرْشِ مَكِينٍ (20)نیرومندی که نزد خداوند عرش منزلت والایی دارد. مُطَاعٍ ثَمَّ أَمِينٍ (21)در آنجا فرمانروا و امین است. وَمَا صَاحِبُكُم بِمَجْنُونٍ (22)و این رفیق شما دیوانه نیست. وَلَقَدْ رَآهُ بِالْأُفُقِ الْمُبِينِ (23)او (جبرئیل) را در افق روشن دیده است. وَمَا هُوَ عَلَى الْغَيْبِ بِضَنِينٍ (24)و او بر (ابلاغ) غیب (وحی) بخیل نیست. وَمَا هُوَ بِقَوْلِ شَيْطَانٍ رَجِيمٍ (25)و این(قرآن) سخن شیطان مطرود نیست. فَأَيْنَ تَذْهَبُونَ (26)پس به کجا مى‌‏روید ؟ إِنْ هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ (27)این جز تذکرى براى جهانیان نیست. لِمَن شَاء مِنكُمْ أَن يَسْتَقِيمَ (28)براى هر کس از شما که بخواهد مستقیم شود. وَمَا تَشَاؤُونَ إِلَّا أَن يَشَاء اللَّهُ رَبُّ الْعَالَمِينَ (29)و شما نمی‌خواهید مگر آنکه خدا، پرودگار جهانیان بخواهد.

در تفسیر یک جلدی مبین، استاد بهرام‌پور در ص 856، می‌فرمایند:«پیامبر(ص) آنچه را از آیات بر او نازل شده، پنهان نمی‌کند و تغییر نمی‌دهد. از این آیه برداشت می‌شود که واعظ، نویسنده، مورخ و قاضی باید حق را بگوید و از فشار محیط و جو سازی دشمنان اسلام نهراسد.

فَأَيْنَ تَذْهَبُونَ. کجا می‌روید؟ چه روشی در پیش گرفته‌اید؟ آیا در مورد قرآن این‌گونه فکر می‌کنید؟ این قرآن پندی است برای کسانی که اراده کرده‌اند از کژی و انحراف، به راستی و استقامت رو کنند.

 در این آیات به عصمت مطلق آن حضرت در چهار مورد اشاره شده است.

1-   پیامبر(ص) در گرفتن وحی از جبرئیل دچار سهو  و اشتباه نمی‌شود و آن را بدون کم و کاست تحویل می‌گیرد.

2-   در فهمیدن و تلقی وحی، سهوی پیش نمی‌آید.

3-    در ابلاغ آن به مردم سهوی انجام نمی‌گیرد و عینا" همان چیزی را ابلاغ می‌کند که جبرئیل داده است.

4-   عمل کردن به محتوای وحی و فرمان‌های الهی، یعنی عصمت در عمل.

و اما تذکری به ما مبادا به خدا شرک بورزیم و یا اینکه بخواهیم پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی را تکذیب کنیم. یقین داشته باشیم که قرآن کلام خداست.

بعد از شهادت سرلشکر شهید ولی‌الله فلاحی که جانشین فرماندهی کل قوا حضرت امام(ره) بودند و در حادثه‌ی سقوط هواپیمای سی130، در حوالی کهریزک تهران به شهادت رسیدند. بعد از شهادت ایشان سرلشکر قاسم‌علی ظهیرنژاد به ریاست ستاد مشترک ارتش منصوب شدند و جناب سرهنگ علی صیادشیرازی از مورخ 9/7/1360، به فرمان امام راحل به فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی منصوب شدند و تا تاریخ 11/5/1365، به عنوان سرباز کوچک اسلام در سمت فرماندهی نزاجا انجام وظیفه کردند.

 اختلافاتی بین ایشان و برادر محسن رضایی در نحوه فرماندهی جنگ بوجود آمد که در نهایت حضرت امام خمینی در مورخ 11/5/1365، جناب سرهنگ علی صیادشیرازی را از فرماندهی نیروی زمینی تعویض نمودند.

فرماندهی نزاجا جناب سرهنگ علی صیادشیرازی نقل می‌کنند:« در دوران جنگ هر گاه مشکلی پیدا می‌کردیم اگر ممکن بود خود را خدمت آیت‌الله بهاءالدینی می‌رساندیم و با فرمایشات حضرتش آرامش می‌یافتیم. یک وقت آمدم و بی موقع- به خیال خودم- رسیدم و در فکر بودم که مزاحم آقا خواهم بود چون ساعت یک بعد از نیمه‌شب بود. در زدم باز کردند و گفتند:« بفرمایید وقتی وارد شدم دیدم آقا نشسته، سماور و چای نیز آماده است. خوشحال شدم که در آن وقت ایشان آماده‌ی پذیرایی از بنده بودند.( و مزاحم نبودم) آقا فرمودند:« بله خدایی که شما را از جبهه می‌فرستد، اینجا، ما را هم آماده می‌کند.»(لک علی‌آبادی، 1393: 130 و 131)

شادی روح شهدای جنگ تحمیلی و دفاع مقدس و سرلشکر شهید ولی‌الله فلاحی و شهید علی صیادشیرازی صلوات.



تاريخ : شنبه پنجم دی ۱۳۹۴ | 18:10 | نویسنده : رزمنده‌ی دفاع مقدس |

سلام علیکم.

حمد و سپاس خدایی که معبودی جز او نیست، زنده‌ای ازلی و ابدی است، دانای نهان و آشکار که ما را سرباز اسلام و مطیع امر رهبری و بسیجی فرماندهی معظم کل قوا قرار داده است و با سلام و صلوات بر پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و عرض ارادت به ساحت حاضرترین گوهر عالم هستی امام زمان(عج) ارواحنا لتراب مقدم‌الفدا،

بسم الله الرحمن الرحيم

عمليات والفجر4 در 27/7/1362، درست زماني آغاز مي‌شود كه بنگاه‌هاي تبليغاتي شرق و غرب هماهنگ با رسانه‌هاي گروهي رژيم بعثي صهيونيستي بغداد و گروهك‌هاي مزدور داخلي كه به‌وسيله‌ی رژيم صهيونيستي -عراق تغذيه مي‌شوند و در لباس سربازان بعثي صدام با اسلام مي‌جنگند، تبليغاتي را برعليه جمهوري اسلامي به راه انداخته بودند كه ديگر نيروهاي ايراني توان حركت رزمي ندارند.

 با دادن چند هواپيماي جنگي سوپراتاندار و غوغاي تبليغاتي در سطح جهان به راه انداختند و حتي در كنار اين كمك‌هاي بي دريغ ميتران صهيونيست در سخنانش از نجات صدام در مقابل جمهوري اسلامي سخنراني‌ها كرده بود و با دادن اطلاعات از منطقه عمليات والفجر4 به نوكرشان صدام سبب بمباران‌هاي شديد دو ماه قبل از عمليات(تا 280 بار) به‌وسيله‌ی چندين هواپيماي روسي و فرانسوي بود و اين همه نتوانست عظمت حركت لشكر توحيد را كم كند و عمليات والفجر4 در وسعتي بيش از هزار كيلومتر مربع به پيروزي رسيد (سیصد كيلومتر از خاك مقدس اسلاميمان و هفتصد كيلومتر از خاك دشمن آزاد شد). دشمن بعثي يكي از بزرگ‌ترين شكست‌ها را در عمليات والفجر4 متحمل شد و استكبار جهاني با پيروزي‌هاي حق جويان لشكر توحيد شوكه شده و اين پيروزي‌ها نشانگر حضور امام زمان(ع) در تمامي لحظات در كنار عاشقانش مي‌باشد.

 فتح مناطق صعب العبور، كوه‌ها، صخره‌هاي بلند و دژهاي محكم دشمن بعثي نشانگر چيزي جز امدادهاي غيبي الهي نمي‌باشد.

در فصلي اين عمليات انجام مي‌شود كه به گفته مردم بومي در اين فصل همه ساله از كولاك، برف و يخبندان هيچ جنبنده‌اي نمي‌توانست تحركي داشته باشد؛ ولي به لطف الهي هواي سرد زمستاني تبديل به فصل بهاري شده، بايد در لباس عاشق باشي و در جبهه‌هاي حق به دنبال معشوق بروي تا بتواني امدادهاي غيبي را لمس بكني.

رزمندگاني كه از مستضعف‌ترين قشر جامعه هر روزه به سوي جبهه مي‌روند عاشقان پاك راه‌الله هستند، نمونه‌اش رزمنده‌اي به نام «مجيد شوشتري» كه شهيد شد از اهواز آمده بود، از كلاس درس با دمپايي، روزي كه كفش به او دادند به فرمانده‌اش گفت:« برادر من كفش ندارم مي‌توانم از اين كفش‌ها استفاده شخصي بكنم؟»

 مجيد در خط مقدم در كانال‌هايي كه به‌وسيله‌ی دشمن كنده شده بود پس از فتح به شهادت مي‌رسد، در همان جا كه فرمانده‌اش حضور داشت با چشمان پر از اشك جنازه اين شهيد را نگاه مي‌كرد و مي‌گفت: خانواده اين شهيد پولي نداشتند برايش كفش بخرند او با دمپايي آمده بود تا بتواند با خونش خدمتي بكند و چه قدر عاشق خدمت به اسلام بود، روحش شاد.

رزمندگان اسلام چنين هستند با عشق به اسلام مي‌آيند و براي اهداف مقدس اسلام خونشان را مي دهند.

 رزمنده‌اي نوجوان از سيرجان را در حال سجده بر زمينه سنگي قله كوهي كه فتح شده و مشرف به پنجوين بود ديديم كه چه زيبا با خداوند راز و نياز ميكرد و مي‌گفت: خدايا چه خوب است در اين ماه محرم، در اين ماهي كه امام حسين(ع) سرور شهيدان به سويت شتافت براي من هم خدايا سعادتي نصيب بكن كه به كنار سرورم امام حسين(ع) بشتابم و مي‌گفت: خدايا با رضايت تو به جبهه آمده و با رضايت تو مي خواهم شهيد شوم به من توجه كن و متوجه باش و اين عبارت را چند بار تكرار مي‌كرد. «الهي رضا برضاك و تسليما لامرك».

شادی روح شهدا صلوات.

منبع: روزنامه‌ی جمهوری اسلامی 15/آذر/ 1362

 


برچسب‌ها: عمليات والفجر4

تاريخ : جمعه چهارم دی ۱۳۹۴ | 18:43 | نویسنده : رزمنده‌ی دفاع مقدس |

مصرف‌گرایي

سلام علیکم.

حمد و سپاس خدایی که معبودی جز او نیست، زنده‌ای ازلی و ابدی است، دانای نهان و آشکار که ما را سرباز اسلام و مطیع امر رهبری و سرباز فرماندهی معظم کل قوا قرار داده است و با سلام و صلوات بر پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و عرض ارادت به ساحت حاضرترین گوهر عالم هستی امام زمان(عج) ارواحنا لتراب مقدم‌الفدا،

 در روز جمعه 16/12/1364، حجت‌الاسلام والمسلمين سيدعلي خامنه‌اي رئيس‌جمهوري و رئيس شوراي‌ِ عالي دفاع و امام جمعه تهران در نماز جمعهي تهران گفت:

« در دوران ستم‌شاهي و دوران تهاجم همه قدرت‌هاي جهاني، دو بيماري مهلك و خطرناك،

1- مصرف‌گرایي

2- فحشا و بي‌بند و باري جنسي

را به جامعه ما تزريق كردند.

 انقلاب اسلامي ايران خيلي از مسائل را عوض كرد؛ اما حقيقت امر اين است كه زود است انتظار داشته باشيم كه آثار تبليغات همه جانبه‌ی استكبار در طول سی تا چهل سال قبل از انقلاب با تلاش چند ساله بعد از انقلاب از بين برود و لذا اين دو بيماري و به‌ويژه بيماري مصرف‌گرایي در جامعه‌ی ما به كلي از بين نرفته است.

آقاي خامنه‌اي سياست كلي استعمار را در همه كشورهاي زيرسلطه و ازجمله ايران ترويج مصارف غيرضروري زندگي دانست و افزود: در كشور ما اين سياست با استفاده از همه‌ی امكانات تبليغاتي و شگردهايي كه مصرف را در جامعه گسترش و رشد مي‌دهد به اوج خود رسيد و الگوي مصرف جديدي براي مردم به وجود آمد و اين الگو در همه‌ی شئون زندگي در شهر و روستا محيط‌هاي ثروتمند و حتي در محيط فقيرنشين عرضه شد و حتي قشرهاي كم درآمد و فقير و كساني كه نمي‌توانستند نيازهاي اصلي خود را برطرف كنند، به سوي همين نيازهاي كاذب سوق داده شدند و امپراتوري منحوس و مضر صنعتي غرب با برنامه‌ريزي و سياست‌ گذاري‌هاي حساب شده خود توانستند اين الگو را به جوامع عقب افتاده و ازجمله جوامع مسلمان ببرند.

 بنا بر اين بود كه كشور ما و كشورهاي ديگر مورد تهاجم و شبيخوني خطرناك‌تر از شبيخون نظامي قرار گيرد. تهاجمي همه جانبه طراحي شده بود و اگر در ذهن خود قبل از پيروزي انقلاب را مرور كنيد مصارف كاذب را در تمامي شئون زندگي مي‌بينيم كه رواج يافته بود.

آقاي خامنه‌اي با برشمردن گوشه‌هايي از مصرف‌گرایي در جامعه پيش از انقلاب افزود: آثار مصرف‌گرایي در خوراك، پوشاك، اتومبيل‌هاي سواري، لوازم آرايش براي زنان و حتي براي مردان و حتي در لوازم خانه‌ نمايان بود و حتي اين اواخر خانواده‌هايي كه در سال حتي يك كتاب نمي‌خواندند با آوردن كتاب‌هاي زرق و برق‌دار، كتاب را هم وارد مجموعه مصرف‌گرایي كرده بودند و اين يك سياست بسيار خطرناك و سرنوشت تلخي بود كه طراحان و سياست‌مداران جهاني و مغزه‌هاي متفكر براي كشورهاي تحت سلطه طراحي كرده بودند و اين به‌منظور تهاجم سياسي، فرهنگي، اقتصادي و وسيله‌ی ادامه‌ی سلطه ابرقدرت‌ها بود.

امام جمعه تهران عامل توفيق اين سياست را در ايران رسانه‌هاي گروهي ذكر كرد و افزود: راديو، تلويزيون، سينما و مطبوعات مردم را به مصرف بيشتر تشويق مي‌كردند و متأسفانه آثار اين بيماري هنوز در شهر تهران و ديگر شهرهاي بزرگ و كوچك به چشم مي‌خورد و ما هنوز شاهد اسراف مواد لازمي هستيم كه براي تهيه آن‌ها بسيار خرج شده و سرانجام در زباله ريخته مي‌شود و براي مثال مواد غذايي داخل زباله‌هاي شهر تهران به سی تُن در روز مي‌رسد.

امام جمعه‌ی تهران در پايان خطبه‌ی اول خود وجود روحيه‌ی مصرف‌زدگي را در جامعه فاجعه خواند و از خانم‌هاي خانه‌دار خواست تا با سياست‌هاي استكبار جهاني مقابله كنند. 

مدرک: روزنامه‌ي 17/12/1364،

بیایید باوجدان خود خلوتی کنیم و ببینیم جایگاه من و شما در کجای سخنان حضرت آقا قرار دارد. من و شما کجایم و به کجا می‌خواهیم برویم.

شادی روح شهدای جنگ تحمیلی و دفاع مقدس صلوات.

 



تاريخ : پنجشنبه سوم دی ۱۳۹۴ | 7:56 | نویسنده : رزمنده‌ی دفاع مقدس |
.: Weblog Themes By bahman58 :.